poniedziałek, 2 maja 2011

Ciekawe jakie mają galerie w Rosji....

Rosja
Moskwa
Jak zawsze zaczynam od odwiedzenia wielu w celu wyłapania tej najciekawszej aby o niej napisać.
Ciekawe ze każda z nich ma końcówkę .ru . Com nie jest tam tak popularne jak u nas. Kolej ne zdziwienie : maja całkiem sporo sztuki „nowoczesnej”. Z moim zaściankowym myśleniem sądziłam że jeśli nie większość to chociaż bardzo dużo tam „tradycyjnego malarstwa”. No cóż... nie w Moskwie. Kolejną ciekawostką jest że w Moskiewskich galeriach są rosyjscy artyści, i to prawie wyłącznie. Jak jakiś mi się spodobał to ku memu niezadowoleniu nic lub prawie nic o nim nie znalazłam więcej w internecie. Dlaczego? Bo nie znam cyrylicy. Na szczęście jest ctrl c, ctrl v.
Tak czy inaczej znalazłam parę ciekawych galerii jednak żadna z nich mi się jakoś szczególnie nie spodobała.
FROLOV GALLERY
www.frolovgallery.ru
Zaciekawiła mnie bo może się pochwalić współpracą z wielkimi rosyjskimi muzeami sztuki.
Jeśli chodzi o stronę to niewygodna, dziurawa i przekombinowana. Nawet nie chce mi się pisać o wszystkich rzeczach które zniechęcają i utrudniają poruszanie się po stronie.
Ciekawych rosyjskiej sztuki zachęcam jednak do zajrzenia (nie można sobie skopiować a szukać w cyrylicy mi się nie chce) na prace takich artystów jak : Andrey Chezhin, Ralf Kaspers, Claudia Rogge, Boris Smelov.
XL GALLERY
http://xlgallery.artinfo.ru/
Strona brzydka, przypomina słabego bloga. ALE oglądając ją biżej widać że nie jest taka zła jak wygląda. Z łatwością można znaleźć potrzebna informacje. Mam pewne zastrzeżenia do galerii prac artystów ale nie będę się aż tak czepiać bo da się obejrzeć. Moją uwagę na tej stronie zwróciła zakładka Past, a mienowicie dzieli się ona na 3 części :XL Gallery, XL Project, XL Global. Warto tam poszperać bo ta galeria choć nie wygląda to bardzo fajnie sobie działa.
REGINA GALLERY
http://www.reginagallery.com/
Ta strona jest bezbarwna i bezosobowa. Można sobie zajrzeć bo przeglądarka artystów fajnie i wygodnie zrobiona. (jak już jakiegoś wybiorę to niestety trzeba milion razy kliknąć aby obrazek zobaczyć). Ciekawostka jest fakt ze galeria ma trzy filie w tym jedną w Londynie.
To chyba na dziś wystarczy. Znalazłam jeszcze parę ciekawostek w Moskwie ale to następnym razem napiszę.
 ABC group XL Gallery
 Alex Buldakov XL Gallery
 Mikhail Kosolapov XL Gallery
 Valery Ulymov XL Gallery
Viktor Pivovarov 
XL Gallery 
Maria Serebriakova 
Regina Gallery

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz