niedziela, 30 stycznia 2011

Gladstone Gallery

 Sarah Lucas
 Wangechi Mutu
Gladstone Gallery
Belgia, Bruksela
USA, New York
Przeglądając Galerie w Brukseli natknęłam się na jedną z polskim akcentem w postaci Mirosława Bałki. Postanowiłam się jej bliżej przyjrzeć.
Pierwsza strona spokojna, schludna ale troszkę bez wyrazu. Aktualności o najnowszej wystawie bardzo ładnie przygotowane. Uwielbiam tak zwane „press release”, a tutaj jest ona bardzo porządnie napisana. Wiem o czym jest dana wystawa wiem trochę o artyście autorze i mam do zobaczenia zdjęcia z wystawy poprzeplatane z reprodukcjami prac. Już nie wspomnę o tym że nikt nie zapomniał dodać podstawowych informacji o tym do kiedy i w jakich godzinach mogę ją zobaczyć. Co więcej komuś się chciało tutaj powtórzyć informacje z kontaktu ażebym nie musiała się wysilać.
Dział o artystach zachęca do oglądania. Przy każdym artyście mamy podział na poszczególne wystawy w poszczególnych latach. Gdy mi się nie chce śledzić jakoś bardziej danego twórcy to sobie patrzę na wybrane prace i mam taki jakby skrót twórczości. Po lewej stronie nie mam miniatur tylko wycinki zdjęć. Wątpliwy chwyt ale ale się nie czepiam. Poza biografią mam też bibliografię a to miłe zaskoczenie dla mnie. Gdy mnie dany twórca zainteresuje to nie muszę sama o nim szukać informacji tylko jak na tacy mam wszystko podane. Nic tylko skopiować do jakiejś księgarni internetowej i sobie kupić.
Archiwum wystaw sprytnie rozwiązane. Uporządkowano w kolejności i podzielono na lata wystawy artystów. Linki odsyłają nas do pod stronek o artystach. Przemyślane proste i schludne rozwiązanie.
Co ciekawe dla właścicieli galerii newsy to nie nowe wystawy ale ….
uwaga : osiągnięcia „ich” artystów !!! To chyba stosunkowo nowy dział na stronie bo newsy wrzucane są od 2010 roku. Czepiać by się można że to tylko linki, i że nie wszystkie działają Ale ogólnie pomysł wspaniały.
W dziale o galerii brakuje „ludzkiej” strony. Czyli o tym kto galerie prowadzi, się nie dowiem. Jak by się właściciel zmieniła to też się nie zorientuje. Brakuje też jasnego profilu galerii, czy choćby notki o historii.
Podsumowując
Galeria przezroczysta, czyli najważniejsi są ich artyści. Patrząc na stronę są oni starannie wyselekcjonowani. Galeria się nimi interesuje, albo ładnie to udaje. Strona prosta i bardzo użyteczna. Strona jak i sama galeria wycofana stoi za artystami. Ktoś tam ma głowę na karku. Polecam. 
http://www.gladstonegallery.com/index.asp 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz