niedziela, 30 stycznia 2011

Zderzak

Basia Bańda
 
Zderzak
Kraków
Pierwsza strona pozostawia wiele do życzenia. Logo za małe. Bałagan wprowadzają różne wielkości tekstu bez ładu i składu. Po co obrazki przy linkach do działów skoro to nie można na nie klikać? Nie wiadomo dlaczego pół strony jest pomarańczowa. Po całej stronie porozrzucane jakieś linki …
Straszny bałagan.
Ale po kolei zobaczę sobie te linki. Nowości wydawnicze to mocny punkt którym galeria może się pochwalić. Choć w 2010 tylko 2 nowe pozycje się pojawiły to w sumie galeria bardzo dużo wydaje. Chwali się że zamieszczono tu teksty wydane nawet w 1990 roku. Fajne że można sobie je też kupić.
Wystawy jubileuszowe. Wystawa z okazji 20lecia galerii Zderzak była niewątpliwie dużym wydarzeniem ALE miała miejsce w 2005 roku! Po co ten link zalega na stronie głównej przez aż 6 lat?
Galeria Zderzak w pigułce” ładnie rozegrany marketingowo. Jak się działa 25 lat to ma się czym chwalić i należy to robić. Ale dodatek „tylko dla osób dojrzałych” jest nietrafiony.
Pytanie. O co chodzi z linkiem „jeden obraz” ? Mamy tu ładna analizę dzieła sztuki. Ale tylko jedną. Może to początek, i zobaczę za jakiś czas więcej podobnych analiz. A może to ktoś np. 10 lat temu wrzucił coś bo miał pomysł ale zapomniał go kontynuować i tak już zostało ? Hej ! Poproszę więcej takich analiz i poproszę je ładnie i po kolei układać wg np. dat zamieszczania.
A teksty archiwalne ? A raczej tekst? Czemu tu jest? Do czego się ma odnosić ? Jak długo tu jest?
I czemu link nowa wystawa internetowa kieruje mnie na stronę na której jestem ?
W dziale o galerii znajdę krótki rys historyczny i listę artystów którymi się galeria może pochwalić. Jednak sformułowanie „galerią handlową „ nie za dobrze się kojarzy.
Kolekcja. Jestem pod wrażeniem. Ktoś tu lubi „mieć” fajna sztukę. Może kiedyś będzie z tego muzeum. . . Bardzo mi się to podoba. Tą galerię prowadzi pasjonat z „pomysłem”. Warto spędzić w tym dziale więcej czasu i sobie poczytać.
Archiwum porządnie zbudowane. Nowsze wystawy z tekstami i reprodukcjami zamieszczane. Natomiast starsze wystawy tylko zarysowane tytułem i czasem odbycia.
Dział „Oferta” jest faktycznie oferta handlową. Nic o artystach. Ale za to mam czarno na białym który obraz mogę kupić. Jednak przeszkadza mi jeden drobiazg. Wielkość i jakość zdjęć. Jeżeli mam coś tu kupić muszę mieć możliwość dokładniej się temu przyjrzeć.
Ciekawy akcent stanowi „Galeria zderzak dla dzieci”.
Podsumowując
Galeria bardzo ciekawa. Dobrze prosperuje od lat. Strona jednak pozostawia wiele do życzenia. Mam wrażenie że ktoś wkłada bardzo wiele energii w tą stronę, ale ta energia jest źle ukierunkowana. Brak specjalisty i wskutek tego mamy bałaganiastą trudną i nieprzystępną stronę.
Tą stroną powinna się zająć jedna kompetentna osoba i ją uporządkować.
http://www.zderzak.pl/menupl.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz